• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218511 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - 15:38
۳۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه تا پایان آذر ۱۴۰۲ | امنیت محصول مشارکت اجتماعی است
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

۳۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه تا پایان آذر ۱۴۰۲ | امنیت محصول مشارکت اجتماعی است

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه امنیت، محصول مشارکت اجتماعی است، گفت: ۳۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه تا پایان آذر ۱۴۰۲ بوده است.

سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تا پایان آذر ماه سال جاری ۸۶۸ هزار و ۷۴۷ مورد تماس با پلیس ۱۱۰ انجام شده است، اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۴۵ هزار و ۲۸۱ مورد با رشد ۷ درصدی همراه بوده است.

 

امیری با اشاره به اینکه ۳۲۱ هزار و ۵۸۷ تماس از آمار مذکور عملیاتی شده است که با افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است، بیان کرد: تعداد تماس‌های عملیاتی سال گذشته ۳۱۳ هزار و ۲۴۷ مورد بود.

 

افزایش ۴ درصدی راهنمایی و ارشاد

 

وی با بیان اینکه مجموعه پلیس استان ۵۲۵ هزار و ۲۲۲ مورد راهنمایی و ارشاد داشته است که افزایش ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به ثبت رسانده است، اضافه کرد: ۱۷ هزار و ۳۶۳ طرح‌های مختلف انتظامی طی امسال اجرا شده است که ۲۶ مورد آن طرح مناسبتی مانند طرح امنیت نوروزی، ماه رمضان، عید غدیر، بازگشت حجاج و پیاده‌روی اربعین است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان طی سال جاری برگزار شد و نیروی انتظامی استان با تقدیم ۳۳۰ شهید موثر بوده است و در حوزه امنیت نیز نقش بی‌بدیلی داشته است.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه پلیس پیشگیری نیز تعامل بسیار خوبی با روسای شورای تامین استان و شهرستان‌ها داریم، گفت: مطالبات زیادی را از مسئولان استان داشتیم در عین اینکه تعامل زیادی هم وجود دارد.

 

امیری با بیان اینکه طرح امنیت محله‌محور با استفاده از ظرفیت معتمدین، خیرین و افراد با نفوذ محله‌ها در حال پیگیری است، تاکید کرد: به کلانتری و پاسگاه‌ها اعلام شده است که افراد اثرگذار و ذی‌نفوذ را در تمام حوزه‌ها شناسایی کنند.

 

وی از اصحاب رسانه خواست تا به عنوان معتمدین به کلانتری محله خود مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند تا با اطلاعات به دست آمده از طریق معتمدین، اقدامات لازم از سوی نیروی انتظامی انجام شود، ادامه داد: در حدود ۴ ماه اخیر در این راستا با استفاده از داده‌های معتمدین اقدامات خوبی صورت گرفته که می‌توان به پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر اشاره کرد که در سطح وسیعی انجام می‌شود.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بهزیستی باید در ساماندهی متکدیان کمک کند، بیان کرد: شهرداری نیز باید افرادی که ضایعات جمع‌آوری می‌کنند را ساماندهی کند.

 

مرکز ماده ۱۶ ظرفیت پذیرش تعداد دستگیری معتادان متجاهر را ندارد

 

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: مرکز ماده ۱۶ ما ظرفیت پذیرش تعداد دستگیری معتادان متجاهر را ندارد اما سعی ما این است آن‌ها را از سطح محله‌ها جمع‌آوری کنیم و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است که البته تا نقطه مطلوب هم فاصله داریم.

 

امیری با بیان اینکه طی نیمه نخست سال جاری با افزایش سرقت مواجه بودیم اما طی دو الی سه ماه گذشته آمار این جرایم به شدت کاهش یافته است، اضافه کرد: جمع افزایش سرقت‌های استان طی ۹ ماه سال جاری ۴ درصد بوده اما افزایش ۳۴ درصدی عدد کشف به کشف را داشتیم و آمار کشف به وقوع هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

افتتاح پاسگاه انتظامی بابانظر و کلانتری ۲۱ استادان طی سال جاری

 

وی با اشاره به اینکه پاسگاه انتظامی بابانظر و کلانتری ۲۱ استادان که جزو اقدامات بر زمین مانده بود، طی سال جاری افتتاح شد، ادامه داد: نیروی انتظامی در تلاش است تا یک کلانتری دیگر را در ابتدای سال ۱۴۰۳ افتتاح کند.

 

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در طرح معتذرین

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۸ هزار و ۸۸۷ نفر با احکام قضایی به نیروی انتظامی ارجاع و دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: طرح معتذرین در سطح کلانتری‌های استان در حال اجرا است که ۳ هزار و ۷۴۸ فقره پرونده معادل ۷۰ درصد پرونده‌ها در این طرح به مصالحه رسیده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان تاکید کرد: ۲۱۳ نفر در کلانتری‌ها در راستای استانداردسازی رفتار با مردم، تعامل مناسب آموزش دیده‌اند و به جد به دنبال این هستیم که سطح رضایت‌مندی را در تمامی سطوح بالا ببریم.

 

برقراری بیش از ۶ هزار تماس با سامانه ۱۹۷

 

امیری ضمن اشاره به سامانه ۱۹۷ که سامانه ارتباطی مردم با نیروی انتظامی است، تصریح کرد: ۶ هزار و ۷۲۵ مورد تماس با این سامانه برقرار شده است که طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری ۲ درصد کاهش شکایات، ۲۹ درصد افزایش پیشنهادات و درخواست و ۳۷ درصد افزایش تقدیر و تشکر از فراجا به ثبت رسیده است.

 

۰۹۶۳۰۰ و ۰۹۶۳۸۰ را به خاطر بسپارید

 

وی با بیان اینکه ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: شهروندان می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۰۰ تماس گرفته و هر موضوعی در مورد فساد اقتصادی را به این سامانه اعلام کنند.

 

این مقام مسئول افزود: ۰۹۶۳۸۰ نیز شماره تماس پلیس فتا برای شهروندان است که هر ساعت شبانه‌روز می‌توانند با آن تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند.

 

۳۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه تا پایان آذر ۱۴۰۲

 

امیری با اشاره به اینکه ۳۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه طی ۹ ماهه امسال در حوزه امنیت اقتصادی بوده که ۱۸ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، گفت: ۸ درصد افزایش پرونده‌های بالای صد میلیون تومان را داشتیم و پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان ۱۴۷ درصد افزایش داشته و تعداد کل پرونده‌ها نیز ۱۲ درصد رشد داشته است.

 

کشف ۹۵ درصدی جرایم اقتصادی

وی با بیان اینکه کشف جرایم اقتصادی مانند زمین‌خواری حدود ۹۵ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: طی ۹ ماهه امسال ۶ تن و ۸۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و منهدم شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است.

 

رشد ۲۳ درصدی اقدامات پلیس در حوزه‌های متعدد

 

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه امسال ۱۰ هزار و ۹۴۱ مورد اقدامات پلیسی در حوزه‌های متعدد انجام شده است که رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: در این راستا ۴۱ باند قاچاق مواد مخدر منهدم شده است که نسبت به مدت مشابه افزایش ۳۲ درصدی را ثبت کرده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۹۳ نفر قاچاقچی، توزیع‌کننده و خرده‌فروش دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است، اضافه کرد: ۸ هزار و ۱۸۹ نفر معتاد نیز دستگیر شده‌اند که به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی شده‌اند که با افزایش ۲۸ درصدی همراه بود.

 

امیری با اشاره به اینکه ۱۴۰ دستگاه خودرو، ۵۷ موتورسیکلت و تعدادی سلاح از قاچاقچیان توقیف شده است، بیان کرد: ۴۶ باند فعال سرقت شناسایی و منهدم، ۶۳۸ فقره انواع سرقت کشف و ۱۱۴ نفر دستگیر شدند.

 

وی با بیان اینکه ۴۳۴ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار دستگیر نیز شدند، اضافه کرد: سرقت مسلحانه در سال جاری نداشتیم و فقط سرقت به عنف بود که ۹۵ درصد از این جرایم کشف شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به شناسایی و انهدام ۵۴ باند سرقت سیم برق، کشف ۶۲ فقره سرقت و دستگیری ۱۲ نفر در این حوزه، اضافه کرد: تا پایان آذر ماه سال جاری یک هزار و ۹۰۰ کارت بانکی ابطال و ۹۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به مردم عودت داده شده است.

 

افزایش ۵۱ درصدی جرایم سایبری

 

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امسال ۵۱ درصد جرایم سایبری افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: ۳۱ درصد از جرایم سایبری نسبت به مشابه سال قبل افزایش کشف داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد کلاهبرداری اینترنتی در صدر جرایم سایبری سال جاری قرار گرفته است، اظهار کرد: ۳۳ درصد برداشت اینترنتی، ۱۱ درصد دسترسی غیرمجاز، ۴ درصد مزاحمت اینترنتی، ۳ درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه‌ای و ۷ درصد نیز سایر جرایم را به خود اختصاص داده‌اند.

 

کاهش ۵ درصدی آمار فوتی تصادفات

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۵ درصد آمار فوتی تصادفات در ۹ ماهه امسال کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: ۹ درصد آمار تصادفات جرحی کاهش داشته اما مجموع تصادفات ۱۲ درصد و تصادفات خسارتی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

 

امیری با اشاره به اینکه امسال مردم تقاضای کشیدن کروکی را در تصادفات دارند و به این خاطر همه را ثبت کردیم، گفت: ۸۷ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهرها اتفاق می‌افتد و ۱۲.۸ درصد در جاده‌های برون شهری و روستایی اتفاق می‌افتد.

 

سرعت و سبقت غیرمجاز در صدر تخلفات رانندگی

 

وی با بیان اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز و نقص سیستم روشنایی بالاترین فراوانی تصادفات را به خود اختصاص دادند، اضافه کرد: ۹۰۵ جلسه آموزش همگانی را در حوزه پلیس اجتماعی داشتیم که ۶۵ هزار نفر مخاطب این آموزش‌ها بودند و در این راستا ۳۱ نمایشگاه تخصصی، نصب بیش از ۶۷ تخته بنر، چاپ بیش از ۹ هزار بروشور، انتشار ۱۰۹ پیام آموزشی، ارائه ۲۰ هزار و ۳۱ نفر خدمات مشاوره رایگان به مراجعین کلانتری‌ها انجام شده است.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به افزایش ۳ درصد جذب مشمولین و اعزام، گفت: تعداد معافیت‌های وظیفه عمومی نیز با ۱۳ هزار و ۹۰۶ مورد بوده که ۷ درصد افزایش را ثبت کرده است.

 

رشد ۱۰ درصدی صدور گذرنامه

 

امیری با بیان اینکه ۸۱ هزار و ۳۸ جلد گذرنامه نیز طی ۹ ماه سال جاری صادر شده است که با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۷ فقره مجوز جهت کسب‌وکار و تاییدیه مراجعه کرده‌اند.

 

وی با اشاره به ۱۰۰ هزار و ۸۱۵ فقره گواهینامه صادر شده طی امسال که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۴ درصد افزایش داشته است، گفت: ۹ هزار و ۶۷۴ فقره شماره‌گذاری موتورسیکلت داشتیم که ۳۴ درصد کاهش داشته و تعداد شماره‌گذاری خودرو نیز ۷۲ هزار و ۳۳۲ مورد بوده که ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

امنیت محصول مشارکت اجتماعی است

 

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید بر اینکه امنیت محصول مشارکت اجتماعی است، اظهار کرد: توجه به هشدارهای پلیسی نقش مهمی در کاهش جرایم دارد.

 

این مقام مسئول با اشاره به جنگ شناختی دشمن، بیان کرد: اگر سال‌های گذشته در این خصوص با شک و تردید حرف می‌زدیم امروز از زبان کارشناسان و نیز دشمن به وضوح این جنگ را می‌شنویم و می‌بینیم.

 

وی با بیان اینکه مواجهه با واقعیت جنگ شناختی و حل مسئله حائز اهمیت است، گفت: انتهای جنگ شناختی به هوش مصنوعی می‌رسد و باید هوشیار بود.

 

امیری تاکید کرد: دستکاری ذهن هدف دشمن است و این موضوع به راحتی با استفاده از تلفن همراه به عنوان ابزار هوشمندی که در دست ما بوده و ناگزیر به استفاده از آن هستیم، انجام می‌شود.

 

وی افزود: ما همه در معرض این دستکاری ذهنی دشمن هستیم و روی افکار ما کار می‌کنند؛ به نحوی که ابتدا علایق ما را می‌سنجند و وقتی علایق هوشمندانه در فضای مجازی سنجیده شد، شروع به دستکاری ذهنی می‌کنند بدون اینکه اراده‌ای داشته باشیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه هوش مصنوعی به وفور دارای مزایا و معایب است که بخشی از آن را می‌توان در دستکاری ذهنی استفاده کرد، گفت: در دشمن‌شناسی فرق بین خودی و غیرخودی را نیز باید شناخت که در جنگ شناختی حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به اینکه به زودی شاهد اضمحلال استکبار جهانی خواهیم بود و این شعار نیست، گفت: آن‌ها روی اقتصاد ما کار کردند و سعی کردند کشور ما را به هم بریزند و چقدر سرمایه‌گذاری کردند اما امروز می‌بینیم خود در حال فروپاشی هستند.

 

جامعه نیاز به احساس امنیت دارد

 

امیری با بیان اینکه آنچه امروز به آن نیاز داریم احساس امنیت است، ادامه داد: آنچه امروز در سطح جامعه وجود دارد امنیت است که تقویت احساس امنیت نیز به عملکرد رسانه‌ها برمی‌گردد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم از رسانه‌ها انتظار دارند و اصحاب رسانه نیز توان این کار را دارد که به موقع اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی کند، اظهار کرد: انتظام‌بخشی اجتماعی بسیار مهم است و نقش رسانه‌ها در این زمینه حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه شما